Mother.

Läste nyss en tjejs blogg som mist sin mamma i cancer. Jag har länge tänkt på att göra ett heders inlägg till min mamma här men har aldrig blivit så men nu känner jag att det är ett stort behov.

Min mamma är nog inte alls som alla andra mammor för min mamma är min mamma.
En äldre version av mig själv , verkligen. Ibland känns det som om du inte tror att du räcker till men det gör du.
Allt du gör för oss är så himmla underbar. Vet inte vad jag hade gjort utan dig och den dagen du lämnar mig kommer jag själv inte klarar av det. För min mamma är min bästa vän, det bästa i hela mitt liv.
Jag har sådan tur att just jag får vara din dotter.
Du hjälper jämt mig när allt är svårt, jämt. Min kärlek till dig är oändlig och du brukar säga att kärlek till ens barn är något man inte kan beskriva men det kan man inte till dig heller.
Du är inte en sådan där "mamma" utan mer en som förstår och istället hjälper till när något är svårt.
Du har aldrig lämnat mig lidandes utan alltid hjälpt mig upp på benen.
Och jag vet fasiken inte hur jag skall klara mig när jag flyttar hemifrån för bara när jag är i från dig några timmar saknar jag dig.
Ibland brister jag tillochmed ut i gråt för att jag saknar dig så mycket och är rädd att något ska hända dig.
Minns du alla gånger bara du och jag varit och ätit thai ?
Minns du alla gånger jag dragit med dig ut på shopping rundor även fast du inte riktigt hann med ?
Minns du hur kul vi hade i sommras när vi åkte bil tillsammans?
Minns du när vi åkte rtill hultsfred?
Minns du när vi legat och pratat halva natten tillsammans ?
Minns du alla gånger vi delat tårar om mormor?
Minns du alla gånger jag sagt att jag älskar dig ?
Minns du när vi båda är på så gott humör och bara fulländar varandras dagar?
Minns du när vi delade ut reklamen tillsammans?
Minns du när jag var liten och fick pengar av dig och sprang iväg i knalleland och köpte presenter till dig ?
Minns du i thailand när du och jag gick på massage?
Minns du alla gånger vi sjungt tillsammans?
Minns du alla gånger du legat och hållt om mig och sagt att allt blir bra tillslut?
Minns du alla gånger du berättade om ismannen för mig ?
Minns du när vi var på gröna lund ?

Mamma det gör inget om du inte minns bara du vet att jag älskar dig. Förevigt.

Du är verkligen den bästa mamman jag vet ♥





Kommentarer
Postat av: Birgitta

Tack för att jag får vara delaktig i ditt LIV .Vad månde det bli av dig ,som kan formulera dig så fint.Du är alltid en del av mitt hjärta.Jag säger som mamma, det ordnar sig alltid, det blir bra.TUSEN PUSSAR o KRAMAR TILL DIG Linnselunsan.

Skall bli mysigt att få vara tillsammans med dig och mamsen idag

2009-12-30 @ 09:15:33

Design by: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0