Päls!

Nu kommer min åsikt och det hoppas jag att ni kan respektera.

Jag läser otroligt nog Dessies och Paows blogg och som ni andra som läser den har läst vad dom skriver om päls.

Dom kommer inte alls alltid sälja päls för om både du & jag slutar köpa deras pälsar så tjänar dom ingenting ? Okej. Och man jobbar inte med någonting man inte tjänar på . Och nej det kanske inte hjälper att protestera men MOTSÅ kan man göra. Du behöver inte köpa den där jackan bara för att den är så fin för det finns precis likadan fast utan djur som plågats bakom. Det finns i dagens läge så bra "fejk" pälsar att man inte längre behöver päls som man gjorde förr i tiden.
Jag är så trött på folk som bara tänker på sig själv och inte djuren.
Djuren har också känslor, djuren har också familj , djuren har lika mycket rätt som för oss att leva .
Vi människor är den fegast och mest äckligaste typen av alla djur som finns.
Ett djur kan inte försvara sig, hade du som människa gått på och slått sönder en annan människa som inte kunde försvara sig ? Hade du det ? 
Bara för att du kände en dag för att ha en extra arm går du då och hugger av någon annans arm ?

Jag är riktigt trött på att alla är så lata med detta , för så många vet att det är fel.
Så många lever även i dubbelmoral säger att det är fel fasten som har en päls.


Päls är mord.

Kommentarer
Postat av: Anonym

tack så mycket:)

2009-10-19 @ 20:34:08
URL: http://karinolofsson.se
Postat av: Anonym

helt seriöst, varför kan du inte ta reda på fakta? Alla djur plågas inte, många pälsar görs för att pälsen oxå skall komma till användnig efter att ett djur har "dödats" och gett föda eller blivit matprodoktion. sen använder man inte direkt hund pälsar eller katt pälsar som det är värst tabu om att de djur blir plågade. och det kommer fortsättas produceras mer päls för djur epedemin ökar till stor del. Och om du skall springa att köpa dej en fejk åäls varje år så är det mer skadligt i slutet för miljön en att köpa en äkta päls som sen är klassisk i 10 år. päls är inte fel, ta bara reda på fall den är rättvist märkt eller inte. sen skulle det inte förvåna mig om alla dina vänner och du går runt med dun jacka eller liknande, det är precis samma sak som att ha en päls skall jag säga dig. så snälla lilla du, ta reda på fakta innan du säger något igen! . vist det är din åsikt men den är ju på en 10 årings nivå!

2009-10-20 @ 11:11:13
Postat av: åsa :)

öhm, inlägget över? :O

har inte människan något vet i huvudet?

hahahahah, såååå fail!



du har så rätt linn, pusspuss <3 :)

2009-10-20 @ 11:25:06
Postat av: http://cassandraam.blogg.se

HAHAHAHAHAHA jag tror jag dör av den failade anonyma kommentaren! hahahahahahaha BIG FAIL!

linn, you go girl! <3

2009-10-20 @ 21:15:04
URL: http://cassandraam.blogg.se/
Postat av: caroline gustavsson.

den anonyma kommentaren har ju rätt.

2009-10-21 @ 11:42:11
URL: http://gustavssoncaroline.blogg.se/
Postat av: caroline gustavsson.

den anonyma kommentaren har ju helt rätt

2009-10-21 @ 11:48:37
URL: http://gustavssoncaroline.blogg.se/
Postat av: caroline gustavsson.

oj, råkade skriva två gånger

2009-10-21 @ 11:49:03
URL: http://gustavssoncaroline.blogg.se/

Design by: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0