Rädda Barnen.

Var i skolan idag, vi hade en snabb föreläsning om Rädda barnen och hon snackade på om allt sånt vi redan vet men sedan sa hon sådan onödiga saker som jag faktiskt blev riktigt irriterad på .
Hon sa att dom INTE hjälper barn i svergie eller från sverige utan bara internationellt. Vilket jag tycker är så fel.
Vi i Sverige har också barn som svälter som inte har friska föräldrar . Därför tycker jag att vårat land borde ta hand om dem problemerna innan man hjälper andra länder. 
Sedan sa gubben som var med också till en klasskompis en så otroligt löjlig sak att jag fick ont i magen.
Han påstog om killen i min klass inte äter sin lunch på hela året som kostar 5 kr något så skulle dem skicka det till dom i afrika eller något. Men hallå ? Varför skall han behöva svälta för att vi har det bättre ställt ?
Jag förstår inte. Vi kan inte hjälp att vi föddes i svergie med god inkomst och bara för att det finns folk där ute i världen som inte har det så behöver inte vi stå över våran mat för det. Skänka pengar kan man göra ändå men vi skall aboslut inte gå utan mat för det ! Ingen i min klass sa något och jag var inte alls på humör för att ta upp saken men jag tycker det är så sjukt dåligt att han ens uttalar sig så.




Kommentarer
Postat av: Anonym

men snälla du, räddabarnen är inte den enda hjälporganisationen i sverige och just den organisationen är skapad för att hjälpa barn internationelt, och i sverige har vi lagar om att inga barn skall få lida, och sådana lagar finns inte i tex afrika utan där få dom dö istället, vist finns det mycket barn i sverige som behöver hjälp men tro mej dom kommer få hjälp oxå i god tid innan det är för sent, i afrika får bara va fjärde barn upleva sin 5 års dag, 1,4 miljoner hemlösa barn i zimbabwe som är en väldigt utsatt del av afrika, 1.4 miljoner och tänk då att det vara är ett land, och va fjärde barn dör av svält eller andra sjukdommar pga att det inte finns resurser. och det är endast zimbabwe, så tycker du fortfarande att vi skall skita i det internationella och bara fokosera på våra egna och låta barnen dö? du borde ta reda på info innan du säger något. och det finns flera hundra oraganisationer i världen och många i sverige för just att hjälpa "våra egna", men vi alla är människor och alla skall ha samma rättigheter och då funkar det inte med att prioritera svenskar först! pucko

2009-09-26 @ 16:02:44
Postat av: fotonich

jag håller med dig , jag kanske snackade lite för mkt om något jag inte vet allt om men därimot det han sa om maten är fruktansvärt dåligt sagt.

2009-09-27 @ 14:21:46
URL: http://fotonich.blogg.se/

Design by: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0