LAST GOODBYE.

3 November 2013 blev jag singel, helt ensam i en värld jag inte längre kände igen. 
Jag fick kämpa mig igenom nätter ensam, kolla filmer ensam och lära känna mig själv igen på ett helt nytt sätt. 
Jag har aldrig kämpat att komma över personen jag delade mitt liv
med men jag kämpade med att bygga upp mig själv igen. 
Jag hade blivit någon jag inte alls kände igen, någon som inte stod upp för sig själv eller någonting alls. 
Idag är jag så lycklig att jag varit ensam i ett år. Och vet ni? Jag är starkare än någonsin. 
Ingen skall någonsin få sparka på mig igen när jag ligger ner. 
Jag tänker aldrig låta någon tala om för mig att jag är värdelös. 
Alla nätter jag satt och grät över någonting som jag själv inte stoppade gör mig så arg och äcklad.
Jag är arg på mig själv att jag varit med någon som inte låtit mig vara mig själv. 
Och jag är glad för att jag lärt mig vad jag vill ha i min partner. Jag tänker inte nöja mig med hälften. 
Och det försöker jag lära alla mig i min närhet också. Stanna inte hos någon som gör dig glad en timma om dagen, en dag i veckan. Stanna hos någon som gör dig lycklig
och som gör vad som helst för att inte se dig ledsen. 
Och alla som gett hoppet om att denne finns därute GÖR INTE DET! 
För om man ger upp är det likamed att man nöjer sig.
Var själv tills du finner någon som är värd alla ensamna dagar. 
Och det största jag lärt mig är att vänner och familj är allt. Jag kommer har aldrig gjort eller kommer ta mina vänner för givet. Glöm aldrig dina vänner för att du träffar en kille. Gör båda två! Om det så betyder en timmes mindre sömn så är det värt i slut ändan!  

Som jag ser det är det i min ålder man lär känna sig själv som mest, man ska ta vara på varje sekund!
Ut och resa, leta äventyr, festa och mogna. Det är nu man ska spendera tiden med sina vänner. För när man blir äldre är det då man med eller utan vetskap letar efter den man vill spendera resten av sitt liv med. Skaffa gemensamt boende,giftemål och barn. Då har man inte tid för att vara med sina vänner jämt. DÄRFÖR tycker jag det är så viktigt att ta hand om sin vänskap man har nu med sina vänner. 
Och jag är säker på att de flesta jag har i mitt liv just nu kommer stanna för evigt. <3
 
 
 

Kommentarer

Design by: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0